Friday 23 September 2011

nampaknya ..

malam ni aku tak dapat beradu , kerja last minute SELALU MENJADI TEMAN baik ku ,
haishh , sedapnya melihat sahabat sahabat aku sedang berusaha menyiapkan peta masing - masing , maklumlah cuti sem semakin hampir , bak kata orang puteh " around the corner " , apa mau bikin ?
laman sosial semakin membosakan tatkala tidak kelihatan angkatan angkatan ku menaikkan bulan hijau .

aduhh.. , niat di hati nak bagi potter rehat , tetapi apakan daya
isi perut potter perlu diupdate , agar potter tak jatuh sakit ..
teramat lembap updatenya , harap potter dapat bertahan ..
toleh kebelakang ,
banyak lagi tak siap assingment aku ni ..
bertahan mata , otak ku berharap agar kerja tersebut dapat disiapkan dgn jayanya .. ameen ..
bosan juga , apa mau bikin ? aduhh ..

ya !
tangan ku mula merayap ke kotak muzik ,
agar mataku bisa bertahan seperti yang otakku harapkan

lalu
aku membuat permintaan agar lagu
KAHO NAA PYAR HAI diputarkan ,

sangat indah dan menyeronokkan !
membuatkan aku mengimbau kembali cerita tersebut
masih aku igt lagi , usia aku ketika itu masih muda ,
mungkin dalam darjah empat , kalau tidak silap ..
tidak keterlaluan kalau aku menyatakan
aku dapat menghafal liriknya :)
ini bermakna
sememangnya setiap hari
aku memberi makan kepada sang telinga
dengan hidangan hindustan ,
aku peduli apa orang nak berkata kata ,
mereka ada mulut , biarkan saja ..

aku hidup dengan dunia aku ,
aku tak mengusik orang ,
apatah lagi menyusahkan mereka dengan apa yang aku minat .

lagu sudah tamat ,


sang telinga ,
mari..
aku berikan hidangan
dari lagu ketuhanan pula
agar seimbang segala isi yang ada

ada persoalan yang ingin aku kongsi
mengapa MANUSIA malu
untuk memutarkan lagu KETUHANAN ?
katanya seperti ustaz atau ustazah
lihat , betapa ceteknya pemikiran manusia pada masa kini
itulah manusia ,
perkara yang BAIK malu nak disebatikan dalam diri ,
perkara yang TIDAK BAIK pula menjadi tabiat ,
tidak cukup dengan itu menjadi kebanggaan pula .
bersorak sorak sang syaitan
pabila segala perjanjian yang telah dilafazkan dihadapan ALLAH
AKAN menjadi kenyataan ,
itulah satunya ,
perangai sang syaitan yang patut dicontohi ,
MENEPATI JANJI ..

No comments:

Post a Comment