Saturday 24 September 2011

sanggup ..

mereka merupakan aset yang teramat amat bernilai dalam hidup aku ,
aku sanggup kehilangan semua yang aku miliki ,
tetapi ,
aku tak sanggup kehilangan mereka ..
bia apa pun yang berlaku
antara kami , sedangkan lidah lagi tergigit
inikan pula darah daging sendiri
mereka tetap dihatiku buat selama lamanya ,
tiada siapa yang dapat menggantikan mereka dalam hidupku ,
setiap tingkah laku ku ,
hanya mereka yang bermain difikiran ,
terlalu indah aku memiliki mereka ,
mereka ada segalanya ,

syukur alhamdulillah ,
aku dikurniakan kebahagiaan yang tidak terkata nilainya
kami menjalani hidup bawah satu bumbung yang teramat indah
dan sudah tentunya
pada ketika ini
aku amat merindui tempat yang paling selamat dan bahagia di dunia .

rumah itu .
biarpun tidak semengah mana
tetapi nilai yang berada didalamnya
terlalu bermakna bagi kami sekeluarga

disini ,
aku belajar apa itu erti hidup ,
bersama mereka yang tercinta ,
pelbagai ragam yang ada,


gelak tawa ,
marah ,
menangis ,
geram ,
sakit hati ,
rasa dihargai ,
senda gurau ,

segalanya indah !


ahhh ..
aku terlalu rindu untuk pulang kerumah ,
sang mata mula berair ,
lalu datang sang tangan bersama pasangan ,
melakukan tugas yang acap kali ,
mengelapnya dibantu dengan kolar t shirt ..
kelihatan sang mata
masih belum puas mencuci
apa yang harus dilakukan ?

biarkan sang mata terus berair
kerana titisan tersebut teramat bernilai ertinya
merindui orang yang teramat amat disayangi nun di kejauhan .

YA ALLAH ,

KEKALKAN LAH KEBAHAGIAAN KAMI SEKELUARGA ,
TABAHKAN HATI KAMI UNTUK MENEMPUH SEGALA UJIAN DARIMU ,
SELAMATKANLAH KELUARGAKU DI DUNIA DAN DI AKHIRAT ,
KAU BERKATILAH HIDUP KAMI YA ALLAH ..
AMEEN YA ROBBALALAMIN ...


aah , masih berair sang mata ,
bagaimana harus aku menyekanya ?
kelihatan sahabat yang berada disebelah
tertanya tanya , apa yang membuatkan
sang hidungku tersedut sedut ..

aku tahu ,
kau turut merasai apa yang aku lalui ,
cuma sifat maluku terlalu tebal
untuk berkongsi rasa ..

No comments:

Post a Comment